Kärleken och odjuret



Det här med kärlek är ett kapitel för sig, men en sak har jag funderat länge över och jag har insett att just detta är viktigt för mig.
När jag skaffat mig pojkvänner har folk varit snabba med att kommentera deras utseende.
De har varit snygga, de har varit "stor bebis", de har varit vältränade eller sett ut som tintin osv enligt andra.
Och varje gång någon fällt en negativ kommentar har det känts som ett slag i magen.
För mig, som redan känner mig så otillräcklig så har deras kritik av min personliga smak och mitt egna val känts hårt. Många kanske inte ens funderar på det så som jag gör men jag kan inte lägga det åt sidan, jag vill inte höra negativa ord om den jag väljer att skapa en relation med, jag vill inte ens höra det om någon jag väljer att bara ha kul med.

Fast jag har insett en sak.
De människor som kommenterat mina "killar" på ett negativt sätt är de som är precis lika osäkra själva.
Min ena bror yttrade sig en gång om ett av mina ex och kallade honom "stor bebis", det gjorde ont, men om jag ser till hur han egentligen mår så inser jag att det är hans eget välmående som speglar av sig i hur han behandlar andra. Mest synd om honom.

En annan vän öste ur sig en del negativa kommentarer om ett ONST för att i nästa sekund själv vilja hoppa i säng med honom. Jag mådde fysiskt illa över situationen eftersom jag insåg hur dåligt hon själv mådde och att hon ens tillät det gå ut över mig.

En annan vän satt jämt och pikade mig för min rödhåriga pojkvän, men dagen efter jag gjort slut med honom kom hon släpandes med honom till skolan vi gick i. Alla reste sig och gick och hon fördstod inte varför.
Tragiskt.

Men mest tragiskt är det att jag inte kan ignorera andras kritiska öga för mitt val av kärlek.
De kritiserar min smak men de är inte de som ska leva med människan och då är deras åsikt helt ointressant.

Mmm något jag måste jobba med och därför har jag valt att snart gå på dejt med en kille som inte alls ser ut som de killar jag brukar dejta. Och får jag höra ett negativt ord så kommer den personen få sig en avlusning så de kommer skämmas ända ner i skorna. :)


Kommentarer
Postat av: Gaymasen

Sv: HAHAHAHA ewwww.. ;-)



Fast lite roligt var det allt, måste jag erkänna. ^^

2012-04-19 @ 10:41:13
URL: http://gaymasen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0