Pånyttfödd!

Nä vilken klyscha!
Men det är svårt att skriva en första rubrik i min nya blogg.

MEN! Välkomna är ni till min personliga, dock anonyma, "självhjälpsblogg".
Det kan vara fel att kalla den självhjälpsblogg men min tanke är att agera psykologihörna utifrån de kunskaper jag har läst eller upplevt mig till. Vi kan utväxla tankar, idéer, tröst och glädje.
Jag är en god lyssnare, klok som en bok ibland men jag har svårt att applicera all kunskap på mitt eget liv och välmående, därför går jag själv till en psykoterapeut och där lär jag mig lika mycket som jag lär mig av att studera psykologi och terapi.


Ni kan ställa frågor, be om hjälp, stöd, råd och tips. Ibland kan ni själva svara på andras frågor eller bara finnas som stöd. Vi använder kommentarsfälten som kommunikationssätt.
Dock vill jag bara klargöra att jag inte på något sätt är examinerad psykolog, terapeut eller något annat. Jag utbildar mig till något helt annat men läser en del i ämnet vid sidan av.

Jag väljer att vara anonym för att vänner fritt ska kunna prata om vad de vill och för att jag själv ska kunna delge er upplevelser och känsliga bitar av mitt liv.

Jag ber er också att lägga påhopp eller elakheter åt sidan, stavfel kan mycket väl dyka upp och felaktig "fakta" likväl. Jag har bara skapat bloggen av godo, det som skrivs får ni själva använda med sunt förnuft och gärna läsa vidare om. Håll god ton mot varandra så att ingen behöver "gå härifrån" med ännu mer ont i magen än vad h*n hade när h*n kom hit.



Nu så, kära vänner, ska jag snickra ihop en liten presentation om mig själv i ett nytt inlägg. Jag kommer inte ha en stående presentation utan det blir i ett inlägg under en passande kategori. I min presentation kommer jag också beskriva vad mina egna mål är men min terapi och vad jag vill uppnå med bloggen.

Må gott och ta hand om varandra.

S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0